Tuesday, June 27, 2006

Как станах фрийлансър (част 1 )

Още преди две години едно приателче ми беше казъл че е намерил начин да изкарва пари от интернет. Пича (няма да му споменвам името, той си знае кой е и си знае че съм му много благодарен) беше свършил техническия в София, изнаех че ги чатка нещата и че знае какво прави. Разказа ми за тези фрийлансър сайтове. По това време тъкмо бях изкарал казармата и трябваше да си търся бачкане. Грабна ме идейката , надъхах се, пак и понеже нямаше какво да се прави в казармата бях прочел няколко книжки за компютри. Абе реших че мога да се справя с тази работа пак и парите за които ми говореха си бяха , поне за моите тогавашни предстви, доста добра сума в доларчета. Седнах един ден и реших да си нахвърлям на един лист всички варианти за бачкане, какви са им плюсовете, минусите изках добре да премисля всичко. Тъй като сам от малко градче там нямаше подходяща работа за мен, трябваше да се местя в Плевен или София и там да търся нещо. Това всичко беше свързано с разходи за квартири и други подобни. Реших да пробвам няколко месеца да съм фрийлансър, тъй като нямаше да имам други разходи освен тези за интернет, малко книги и др дребни неща. Останах си на "село" и почнах да фрийлансърствам :) . Ей да ви кажа това фрийлансинг-а си е голяма работа - няма данъци, бачкаш си вкъщи, нямаш шефове (това ме кефи най-много, много мразя да ме комадват и да ми дават акъл някакви сложени за "шефове" олигофрени) не се набиваш на очи, на никой не му пука че на село имам пиратско софтуерче на компа, не съм като в другите страни да плащам луди пари за лицензи, стандарта на живот си е нисък, дори и малко пари да изкарваш ти стигат за всичко. Най-големия плюс е , че разходите са ти минимални, почти нулеви. Така се почна всичко. Продължението в другия пост ;)

7 comments:

Max_Might said...

a s kakvi gore dolu oznaniq po programirane zapochna ?? predpolagam 4e raboish na PHP ... :)

John Baush said...

Ами отначало почнах с минимални знания по ПХП.
Ilkinho Мерси за пожеланията, успех и на теб.
Стояне, има мн хора които взимат само проекти от тази област , например ретъчване на картинки, махане на някакви дефекти, оправяне на пик така че да стане за плакат, различни колажи. И само с фотошоп се правят пари като фрийлансър.

aoa said...

Някой да познава добър дизайнер, който ще е доволен на $100 за logo+mockup?
Не се изисква добро владеене на html+css. Да е добър графичен дизайнер. Аз съм freelancer и ми трябва за съвместни проекти веднъж на месец или два. Може и дизайнера да е freelancer, а може да работи за фирма и да доработва извън нея :)

Ilcho Vuchkov said...

Как да си изтегля парите от фрийланс сайтовете? Те постоянно бавят или направо дори ми блокират акаунтите. Да не говорим за чакането. Дано по-скоро пуснат акаунтите на PayPal.com за българи. Съобщиха за 02.07.2007

Ivaylo said...

Бихте ли ми дали повече информация. Работил съм графичен дизайн към печатница.

Anonymous said...

Разбира се , че има проекти, които изискват познания само в определена област като С/С++ или Фотошоп! Разгледайте сайтовете (има линкчета в дясно на блога) ще забележите , че има категории като C/C++ , Photoshop .... Има много проекти, които изискват специфични познания само в една област. НИкой не е казал, че трябва да разбирате и от дизайн и от програмиране и от писане на админски скриптове и т.н...

Anonymous said...

zdr i az iskam da pocna taya rabota oba4e vsi4ki saytove sa na 4ujd ezik.az pak neznam angliyski ezik.ne6to nemoga da im razbera ezika.nyama li saytove, koito sa na balgarski.ako moje da mi pomogne6